Regulamin
§ 1. Definicje
- Regulamin - niniejszy Regulamin, określający zasady zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki stron Umowy sprzedaży na odległość oraz zasady postępowania reklamacyjnego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest odpowiednio regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży na odległość.
- Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca indywidualny - osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży na odległość bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca:
P.U.H. Kingwash Krzysztof Orlikowski
ul. Bałtycka 3a, 82-100 Nowy Dwór Gdański
NIP: 579-209-22-32, REGON: 220608352
tel. 58 558 81 48, e-mail: biuro@print4u.pl - Sklep Internetowy - serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: https://print4u.pl.
- Umowa sprzedaży na odległość - umowa sprzedaży Towaru/umowa dostarczenia Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej (o ile ma zastosowanie), zawierana za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Towar - rzecz ruchoma, którą Klient może nabyć w Sklepie Internetowym.
- Usługa cyfrowa - usługa pozwalająca Konsumentowi na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej; wspólne korzystanie z danych cyfrowych; inne formy interakcji za pomocą danych.
- Treść cyfrowa - dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej.
- Polityka prywatności i cookies - dokument określający szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies, dostępny na stronie Polityka Prywatności i Cookies.
- Trwały nośnik - materiał lub narzędzie umożliwiające przechowywanie informacji, w szczególności poczta elektroniczna.
- Elektroniczny formularz zamówienia - udostępniana przez Sprzedawcę elektroniczna procedura dokonywania zamówienia.
- Elektroniczny formularz zwrotu - udostępniana przez Sprzedawcę elektroniczna procedura dokonywania zwrotów, dostępna pod adresem: https://print4u.pl/returns-open.php.
- Elektroniczny formularz reklamacji - udostępniana przez Sprzedawcę elektroniczna procedura składania reklamacji, dostępna pod adresem: https://print4u.pl/rma-open.php.
- Wysłanie zamówienia - zatwierdzenie zamówienia poprzez kliknięcie przez Klienta przycisku "Zamawiam i płacę", traktowane jako złożenie wiążącego oświadczenia woli zawarcia Umowy sprzedaży na odległość.
- Konto - zbiór danych przechowywanych w Sklepie Internetowym dotyczący danego Klienta oraz składanych przez niego zamówień, z wykorzystaniem którego Klient może składać, anulować lub edytować zamówienia.
- Opinia - subiektywne wypowiedzi i oceny przyznawane w formie gwiazdek od 1 do 5.
- Szybkie metody zakupów – zakupy dokonywane za pomocą funkcjonalności Google Pay, Apple Pay lub Express Checkout.
- Dokument sprzedaży - paragon fiskalny, faktura VAT lub ich elektroniczne odpowiedniki doręczane na adres e-mail Klienta.
§ 2. Postanowienia ogólne
- Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną: zawieranie Umów sprzedaży online, prowadzenie Konta, dodawanie opinii, przesyłanie wiadomości e-mail związanych z zamówieniem.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga posiadania aktualnej przeglądarki internetowej (np. Firefox, Chrome, Microsoft Edge) oraz programu do odczytu plików PDF.
- Zamieszczone na stronach Sklepu treści stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin na stronie Sklepu. Klient może go pobrać i wydrukować.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa, Sklep Internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia.
§ 3. Zamówienia
- Złożenie zamówienia jest możliwe za pośrednictwem Konta albo bez rejestracji.
- Zakupu dokonuje się poprzez wypełnienie Elektronicznego formularza zamówienia lub przez wybór szybkich metod zakupów.
- Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia.
- Jeżeli przedmiotem umowy jest dostarczanie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych, Konsument musi wyrazić zgodę na dostarczenie ich przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, co wiąże się z utratą tego prawa.
- Wysłanie zamówienia poprzez naciśnięcie przycisku "Zamawiam i płacę" stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia umowy. Umowę uważa się za zawartą w chwili przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę. Klient otrzymuje potwierdzenie e-mailem.
- Do czasu rozpoczęcia realizacji zamówienia, Klient może je zmienić lub anulować.
- W przypadku anulowania zamówienia, Sprzedawca zwraca otrzymaną płatność w terminie 3 dni roboczych.
- Czas realizacji Zamówienia wynosi od 1 do 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy.
§ 4. Płatność
- Sklep Internetowy oferuje możliwość dokonania płatności w formie przedpłat. Płatność z odroczonym terminem jest możliwa po indywidualnym uzgodnieniu ze Sprzedawcą.
- Płatności za towar można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia.
- Aktualnie dostępne sposoby płatności są wskazane na stronie Dostawa i płatności.
- Po dokonaniu zakupu Sprzedawca wystawia odpowiedni Dokument sprzedaży.
§ 5. Dostawa
- Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy w formularzu zamówienia. Aktualnie dostępne sposoby dostawy znajdują się na stronie Dostawa i płatności.
- W przypadku nieodebrania Towaru przez Klienta i jego zwrotu do Sprzedawcy, Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży po uprzednim wezwaniu Klienta do jej wykonania.
- W takim przypadku Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić Klientowi otrzymaną płatność za zakupiony Towar.
§ 6. Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument oraz Przedsiębiorca indywidualny mają prawo odstąpić od umowy kupna w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, **pod warunkiem, że nie dotyczy ona towarów wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub którym nadano wyraźny, osobisty charakter**. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
- Okres na odstąpienie od umowy wynosi 14 dni od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia (inna niż przewoźnik) weszła w fizyczne posiadanie całego produktu.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy lub za pośrednictwem elektronicznego formularza zwrotu.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje m.in. w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności umów, których przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta.
§ 7. Skutki odstąpienia od umowy
- Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy, w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania.
- Konsument powinien odesłać Towar na adres siedziby Sprzedawcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Konsument jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
§ 8. Reklamacja
- Reklamację można złożyć pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, mailowo na adres biuro@print4u.pl lub za pośrednictwem elektronicznego formularza reklamacyjnego.
- W zgłoszeniu należy określić wadę, żądania wobec Sprzedawcy oraz, jeśli to możliwe, udokumentować wadę i przedstawić dowód zakupu.
- Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną, koszty wymiany, naprawy i przesyłki ponosi Sprzedawca.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Konsumenta oraz Przedsiębiorcy indywidualnego za brak zgodności Towaru z umową na zasadach wynikających z ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towary wolne od wad i jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy za wady na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
- Reklamacja nie obejmuje:
- drobnych różnic w kolorze w porównaniu z poprzednim zamówieniem,
- drobnych różnic w kolorze pomiędzy poszczególnymi arkuszami w ramach jednego zamówienia,
- drobnych odchyleń tolerancji cięcia do 2mm.
§ 9. Opinie
- Klient ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego dodania opinii o zamówieniu lub Towarze.
- W ramach opinii Klient może przyznać ocenę w formie gwiazdek od 1 do 5 oraz dodać wypowiedź słowną.
- Oceny są przechowywane i prezentowane publicznie na stronie Sklepu.
- Sprzedawca weryfikuje opinie za pomocą adresu e-mail użytego w procesie zakupowym. Opinie potwierdzone zakupem są odpowiednio oznaczane.
- Sprzedający nie zmienia Opinii w zakresie treści ani przyznanych gwiazdek.
- Klient ponosi odpowiedzialność za wypowiedź poczynioną w ramach Opinii.
- Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści nieprawdziwych, wulgarnych, obraźliwych, o charakterze bezprawnym, reklamowym lub naruszających prawa osób trzecich.
§ 10. Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 09.07.2025.
- W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy.
- Sprzedawca zastrzega prawo zmiany niniejszego regulaminu. Wszelkie umowy zawarte przed dniem wejścia w życie nowego regulaminu, realizowane są na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia umowy.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów jest prawo polskie. Spory będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny. Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Załącznik 1 - Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy
Prawo do odstąpienia od umowy na poniższych zasadach przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy indywidualnemu.
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, tj.: P.U.H. Kingwash Krzysztof Orlikowski, Bałtycka 3a, 82-100 Nowy Dwór Gdański, tel. 58 558 81 48, biuro@print4u.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić Elektroniczny formularz zwrotu dostępny na stronie Sklepu Internetowego.
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji.
Zwracaną rzecz proszę odesłać na adres: P.U.H. Kingwash Krzysztof Orlikowski, Bałtycka 3a, 82-100 Nowy Dwór Gdański niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.