Regulamin

§ 1. Definicje

  1. Regulamin - niniejszy Regulamin, określający zasady zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki stron Umowy sprzedaży na odległość oraz zasady postępowania reklamacyjnego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest odpowiednio regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  2. Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży na odległość.
  3. Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Przedsiębiorca indywidualny - osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży na odległość bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
  5. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  6. Sprzedawca:
    P.U.H. Kingwash Krzysztof Orlikowski
    ul. Bałtycka 3a, 82-100 Nowy Dwór Gdański
    NIP: 579-209-22-32, REGON: 220608352
    tel. 58 558 81 48, e-mail: biuro@print4u.pl
  7. Sklep Internetowy - serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: https://print4u.pl.
  8. Umowa sprzedaży na odległość - umowa sprzedaży Towaru/umowa dostarczenia Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej (o ile ma zastosowanie), zawierana za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  9. Towar - rzecz ruchoma, którą Klient może nabyć w Sklepie Internetowym.
  10. Usługa cyfrowa - usługa pozwalająca Konsumentowi na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej; wspólne korzystanie z danych cyfrowych; inne formy interakcji za pomocą danych.
  11. Treść cyfrowa - dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej.
  12. Polityka prywatności i cookies - dokument określający szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies, dostępny na stronie Polityka Prywatności i Cookies.
  13. Trwały nośnik - materiał lub narzędzie umożliwiające przechowywanie informacji, w szczególności poczta elektroniczna.
  14. Elektroniczny formularz zamówienia - udostępniana przez Sprzedawcę elektroniczna procedura dokonywania zamówienia.
  15. Elektroniczny formularz zwrotu - udostępniana przez Sprzedawcę elektroniczna procedura dokonywania zwrotów, dostępna pod adresem: https://print4u.pl/returns-open.php.
  16. Elektroniczny formularz reklamacji - udostępniana przez Sprzedawcę elektroniczna procedura składania reklamacji, dostępna pod adresem: https://print4u.pl/rma-open.php.
  17. Wysłanie zamówienia - zatwierdzenie zamówienia poprzez kliknięcie przez Klienta przycisku "Zamawiam i płacę", traktowane jako złożenie wiążącego oświadczenia woli zawarcia Umowy sprzedaży na odległość.
  18. Konto - zbiór danych przechowywanych w Sklepie Internetowym dotyczący danego Klienta oraz składanych przez niego zamówień, z wykorzystaniem którego Klient może składać, anulować lub edytować zamówienia.
  19. Opinia - subiektywne wypowiedzi i oceny przyznawane w formie gwiazdek od 1 do 5.
  20. Szybkie metody zakupów – zakupy dokonywane za pomocą funkcjonalności Google Pay, Apple Pay lub Express Checkout.
  21. Dokument sprzedaży - paragon fiskalny, faktura VAT lub ich elektroniczne odpowiedniki doręczane na adres e-mail Klienta.

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną: zawieranie Umów sprzedaży online, prowadzenie Konta, dodawanie opinii, przesyłanie wiadomości e-mail związanych z zamówieniem.
  2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga posiadania aktualnej przeglądarki internetowej (np. Firefox, Chrome, Microsoft Edge) oraz programu do odczytu plików PDF.
  3. Zamieszczone na stronach Sklepu treści stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
  4. Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin na stronie Sklepu. Klient może go pobrać i wydrukować.
  5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa, Sklep Internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia.

§ 3. Zamówienia

  1. Złożenie zamówienia jest możliwe za pośrednictwem Konta albo bez rejestracji.
  2. Zakupu dokonuje się poprzez wypełnienie Elektronicznego formularza zamówienia lub przez wybór szybkich metod zakupów.
  3. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia.
  4. Jeżeli przedmiotem umowy jest dostarczanie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych, Konsument musi wyrazić zgodę na dostarczenie ich przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, co wiąże się z utratą tego prawa.
  5. Wysłanie zamówienia poprzez naciśnięcie przycisku "Zamawiam i płacę" stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia umowy. Umowę uważa się za zawartą w chwili przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę. Klient otrzymuje potwierdzenie e-mailem.
  6. Do czasu rozpoczęcia realizacji zamówienia, Klient może je zmienić lub anulować.
  7. W przypadku anulowania zamówienia, Sprzedawca zwraca otrzymaną płatność w terminie 3 dni roboczych.
  8. Czas realizacji Zamówienia wynosi od 1 do 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy.

§ 4. Płatność

  1. Sklep Internetowy oferuje możliwość dokonania płatności w formie przedpłat. Płatność z odroczonym terminem jest możliwa po indywidualnym uzgodnieniu ze Sprzedawcą.
  2. Płatności za towar można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia.
  3. Aktualnie dostępne sposoby płatności są wskazane na stronie Dostawa i płatności.
  4. Po dokonaniu zakupu Sprzedawca wystawia odpowiedni Dokument sprzedaży.

§ 5. Dostawa

  1. Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy w formularzu zamówienia. Aktualnie dostępne sposoby dostawy znajdują się na stronie Dostawa i płatności.
  2. W przypadku nieodebrania Towaru przez Klienta i jego zwrotu do Sprzedawcy, Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży po uprzednim wezwaniu Klienta do jej wykonania.
  3. W takim przypadku Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić Klientowi otrzymaną płatność za zakupiony Towar.

§ 6. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument oraz Przedsiębiorca indywidualny mają prawo odstąpić od umowy kupna w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, **pod warunkiem, że nie dotyczy ona towarów wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub którym nadano wyraźny, osobisty charakter**. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
  2. Okres na odstąpienie od umowy wynosi 14 dni od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia (inna niż przewoźnik) weszła w fizyczne posiadanie całego produktu.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy lub za pośrednictwem elektronicznego formularza zwrotu.
  5. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje m.in. w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności umów, których przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta.

§ 7. Skutki odstąpienia od umowy

  1. Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy, w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
  2. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania.
  3. Konsument powinien odesłać Towar na adres siedziby Sprzedawcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
  4. Konsument jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

§ 8. Reklamacja

  1. Reklamację można złożyć pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, mailowo na adres biuro@print4u.pl lub za pośrednictwem elektronicznego formularza reklamacyjnego.
  2. W zgłoszeniu należy określić wadę, żądania wobec Sprzedawcy oraz, jeśli to możliwe, udokumentować wadę i przedstawić dowód zakupu.
  3. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  4. W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną, koszty wymiany, naprawy i przesyłki ponosi Sprzedawca.
  5. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Konsumenta oraz Przedsiębiorcy indywidualnego za brak zgodności Towaru z umową na zasadach wynikających z ustawy o prawach konsumenta.
  6. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towary wolne od wad i jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy za wady na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
  7. Reklamacja nie obejmuje:
    • drobnych różnic w kolorze w porównaniu z poprzednim zamówieniem,
    • drobnych różnic w kolorze pomiędzy poszczególnymi arkuszami w ramach jednego zamówienia,
    • drobnych odchyleń tolerancji cięcia do 2mm.

§ 9. Opinie

  1. Klient ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego dodania opinii o zamówieniu lub Towarze.
  2. W ramach opinii Klient może przyznać ocenę w formie gwiazdek od 1 do 5 oraz dodać wypowiedź słowną.
  3. Oceny są przechowywane i prezentowane publicznie na stronie Sklepu.
  4. Sprzedawca weryfikuje opinie za pomocą adresu e-mail użytego w procesie zakupowym. Opinie potwierdzone zakupem są odpowiednio oznaczane.
  5. Sprzedający nie zmienia Opinii w zakresie treści ani przyznanych gwiazdek.
  6. Klient ponosi odpowiedzialność za wypowiedź poczynioną w ramach Opinii.
  7. Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści nieprawdziwych, wulgarnych, obraźliwych, o charakterze bezprawnym, reklamowym lub naruszających prawa osób trzecich.

§ 10. Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 09.07.2025.
  2. W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy.
  3. Sprzedawca zastrzega prawo zmiany niniejszego regulaminu. Wszelkie umowy zawarte przed dniem wejścia w życie nowego regulaminu, realizowane są na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia umowy.
  4. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów jest prawo polskie. Spory będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny. Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

Załącznik 1 - Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy na poniższych zasadach przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy indywidualnemu.

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, tj.: P.U.H. Kingwash Krzysztof Orlikowski, Bałtycka 3a, 82-100 Nowy Dwór Gdański, tel. 58 558 81 48, biuro@print4u.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić Elektroniczny formularz zwrotu dostępny na stronie Sklepu Internetowego.

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji.

Zwracaną rzecz proszę odesłać na adres: P.U.H. Kingwash Krzysztof Orlikowski, Bałtycka 3a, 82-100 Nowy Dwór Gdański niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

pixel